Vlucht naar Libanon/ inkijk in een andere wereld

Wilma .v 03 april 2023
Vlucht naar Libanon gaat over de zussen Rosa en sylvie.
Rosa gaat naar Libanon om les te geven op een basisschool in een vluchtelingenkamp.Het is ook een Vlucht voor haar ex vriend jaques en haar gevoelens. Wanneer durft ze de waarheid onder ogen te zien.
Sylvie daar tegen heeft een goede baan bij een bank, en houdt van luxe.
De wereld problemen zullen haar een zorg zijn.Tot dat ze rosa bezoekt in Libanon. En er daar een gebeurtenis is waardoor bij hun beiden de ogen worden geopend.

Het verhaal zit goed in elkaar en geeft een goed inzicht van het leven in een vluchtelingen kamp .De problemen die er zijn zoals de hygiëne, schoon drink water, voedsel , de tenten ,en de wegen . Modder en kuilen.
Maar ook de huisvesting van de helpers is slecht. Ook de gebrekkige internet verbindingen en uit vallende electrisch tijd, de cultuur en de gewoontes in Libanon komen er in voor.
De twee schrijfsters zijn er zelf geweest en hebben hun ervaringen in een mooi boek verwerkt.
Het is in duidelijke taal geschreven met om en om hoofdstukken over Rosa en sylvie in de ik vorm.Het heeft een hele mooie kaft en sprak mij erg aan.
Ik kijk uit naar deel twee.
En ik bedankt de schrijfsters Esther van der ham en Elsbeth de jager en uitgeverij Droomvallei dat ik dit boek mocht lezen .

Meer recensies van Wilma .v