Leuke magische wereld

Yana P 29 augustus 2020

Maddie brengt haar zomers door bij haar oom Marcus in Havenfall. Havenfall is een herberg midden op de plek waar vier magische werelden elkaar ontmoeten. Maddie is dol op de magische wezens en heeft als ambitie om op een dag de herberg over te nemen van haar oom. Deze zomer probeert ze te ontsnappen van haar moeder, die in de dodencel zit voor de moord op Maddie’s broertje. Maar dan wordt er een lijk teruggevonden en gebeuren er andere onverklaarbare dingen in Havenfall. Maddie probeert tot de kern van de waarheid te geraken en ontdekt al snel dat niet alles is zoals het lijkt.

Bij de aankomst van het boek Havenfall was ik aangenaam verrast door de cover. Deze bevat een sticker van een slot. Als je dit slot opent, kun je de flap openen om toegang te krijgen tot het boek. Heel origineel gevonden! De gouden accenten maken deze cover af.

Het idee van vier magische werelden diep verscholen in de bergen, lijkt te gek voor woorden. Toch slaagt de auteur erin om dit heel natuurlijk te laten overkomen. In het begin van het boek bevindt zich een lijst met de verschillende werelden en wat uitleg. Zo krijg je als lezer al de basisinformatie over deze werelden en dat maakt het lezen van het verhaal ook veel vlotter. Sara Holland neemt ook de tijd in het begin van dit boek om deze magische werelden te beschrijven en de wezens die deze bewonen. Deze beschrijvingen waren in het begin veel aanwezig, maar stilaan maakten deze plaats voor actie en spanning.

Maddie komt heel menselijk en realistisch over. Ze is niet bang om confrontaties aan te gaan, maar heeft ook de nodige twijfels over of ze wel goed bezig is. Maddie rolt van het ene mysterie in het andere. Ze leert al snel dat niet alles wat slecht lijkt, ook daadwerkelijk zo is, net als in het echte leven. Haar avonturen volgen elkaar sneller en sneller op. Ik heb met ingehouden adem sommige stukken van het verhaal gelezen, omdat het zo spannend werd.

Sara Holland is erin geslaagd een magische wereld te creëren met boeiende personages en spannende plottwisten. Een wereld waar je in wilt duiken en niet uit wilt komen zonder de antwoorden te hebben op al je vragen. Tot op het einde blijft dit een onvoorspelbaar, krachtig magisch verhaal waar ik van genoten heb.

Meer recensies van Yana P