Geen echte thriller

Yana P 17 oktober 2020
Marcie is gelukkig getrouwd met haar man Jason. Dankzij Jason behoort zij nu ook tot de rijke elite klasse. Maar echt helemaal past ze nooit in deze wereld. Wanneer op een dag William, een goede vriend van Jason, terugkomt met de veel jongere bruid Keisha, speelt haar jaloezie op als ze ziet dat Jason ook interesse vertoont. Keisha is ook nieuw in deze wereld en probeert op deze manier te breken met haar oom en tante die haar nooit echt mogen. Maar dan ontdekken Marcie en Keisha dat ze toch meer gemeen hadden dan ze dachten. Angstvallig proberen ze te overleven om zo hun luxeleventje te behouden.

Het verhaal wordt geschreven in het perspectief van Marcie en Keisha. Dit wordt niet aangegeven in de titel van het hoofdstuk, maar in het verhaal zelf. Het is daarom soms zoeken naar wie nu juist het verhaal aan het vertellen is. Men leert zo wel beide personages goed kennen en hoe zij omgaan met de wereld waarin ze terecht zijn gekomen. Marcie is bang dat ze haar echtgenoot kwijt geraakt aan een veel jonger exemplaar en Keisha is bang dat haar verleden haar blijft achtervolgen. Beiden vinden onverwacht toch een connectie die ze nooit hadden verwacht, maar als op een dag het noodlot toeslaat proberen ze zich uit deze situatie te redden. Ook al gaat dit ten koste van hun vriendschap.

Sarah Pinborough schetst een goede beeld van hoe het is om bij de elite te horen. De nodige drama, geheimen en jaloezie zijn zeker aanwezig. Het eerste gedeelte voelt niet echt aan als een thriller en draait vooral om het leven van Marcie en Keisha in hun nieuwe omgeving. Er wordt wat meer achtergrondinformatie gegeven over het leven van Marcie en Keisha voor ze in het huwelijk zijn getreden. In de laatste helft van het boek gebeurt is er dan uiteindelijk een plottwist en dan pas begint de spanning zich op te bouwen. Het gaat dan allemaal razendsnel en het verhaal begint dan een beetje op een detective te lijken. Het einde was dan ook iets dat ik niet had zien aankomen.

Het las wel heel vlot dankzij de korte hoofdstukken. Al waren er wel enkele zaken aanwezig die mijn wenkbrauwen deden fronsen. Er worden wat bovennatuurlijke elementen gebruikt zoals voodoo die soms wat onrealistisch over kwamen. Voor mij was dit overbodig en voegde het geen extra spanning toe aan het verhaal. Dit boek had zeker niet de stempel van 'thriller' moeten krijgen. Spijtig, maar ik laat me zeker niet ontmoedigen om meer boeken van Sarah Pinborough te lezen.

Meer recensies van Yana P