In het genadejaar moeten alle meisjes van 17 een jaar het dorp uit om hun 'magie' kwijt te raken..... maar wat er met de meisjes gebeurd in dat jaar is iets waar niet over gesproken mag worden.... Maar wees je ervan bewust, niet alle meisjes komen terug naar het dorp.... En hier begint Tierney's verhaal....

Hoewel het boek een sterk thema heeft en zeker spannend en lekker wegleest miste ik vanaf het begin een stukje diepgang in het verhaal. De karakters zijn goed uitgewerkt waardoor ze echt tot leven komen en Tierney maakt echt groei momenten mee, waardoor je duidelijk in haar daden merkt dat ze geleerd heeft dingen op een andere manier te bekijken... Door alle tegenslag die ze tegen komt groeit ze uit tot een sterk personage... De wereld achter dit verhaal blijft helaas een beetje een mystery, graag had ik meer willen weten over de achtergrond van het genadejaar en hoe de maatschappij zo geworden is. Verder zat er een twist in het boek die ik helemaal niet aan zag komen en één die ik meteen doorhad!

Ik ben benieuwd of jullie kunnen raden welke twist ik wel en welke ik niet aan zag komen!

Eén ding is zeker, van dit boek wil je lezen!

Reacties op: Een dystopische kijk op onderdrukking van vrouwen

Het schaduwjaar - Kim Liggett
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,99 Bestel het e-book € 11,99