9200000114633982

Het schaduwjaar

Rank 6300 Gelezen 373 Aan het lezen 12 Wil ik lezen 371 Favoriet 54 Recensies 43
Young adult Artikelen 8 Lijsten 6 Spots 13   Topics 0   Leesclub
Niemand praat over het genadejaar. Het is verboden.

Meisjes krijgen hun hele leven te horen dat ze de kracht hebben om mannen te verleiden en andere vrouwen gek te maken van jaloezie. Men gelooft dat de huid van jonge vrouwen een krachtig extract afstoot. Daarom worden ze voordat ze zestien jaar worden verbannen naar de wildernis, zodat ze gezuiverd en klaar voor het huwelijk kunnen terugkeren. Maar niet iedereen zal het overleven.
Tierney James droomt van een beter leven: een samenleving die geen vrienden en vrouwen tegen elkaar opzet. Maar als haar eigen genadejaar dichterbij komt, realiseert ze zich al snel dat de extreme leefomstandigheden daar niet haar grootste probleem zullen zijn. Het zijn ook niet de stropers die zich in het bos schuilhouden; mannen die wachten op hun kans om een van de meisjes te vermoorden en zo hun fortuin te maken op de zwarte markt. De grootste bedreiging voor de genadejaarmeisjes zijn ze zelf.

Young Adult

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Marloes Auteur

Wat doen we ze aan?

door: Marloes

‘Niemand praat over het genadejaar.
Dat is verboden.
Ons is gezegd dat we over de macht beschikken om volwassen mannen uit hun bed te lokken, jongens tot waanzin te drijven en echtgenotes gek te maken van jaloezie.’

In Het schaduwjaar van Kim Liggett verdwijnen meisjes – jonge vrouwen – naar het...

Reacties op: Het schaduwjaar