Gevonden - Bart Claes

zehra-oner 16 september 2022
Gevonden - Bart Claes

De zoektocht van Marleen Van Minnebruggen naar haar echte familie, biologische familie..

Dit is de eerste keer dat ik eens een waargebeurde verhaal lees.
Het kwam hard aan..

Adoptie, kinderen die achtergelaten worden, moeders die hun kinderen niet willen, en noem maar op..

Je kan veel zeggen over deze onderwerpen, maar of het er uit komt is een ander verhaal. Moeilijk vind ik dit! Beoordelen en veroordelen is niet gepast in deze situaties want je weet nooit wat deze mensen beleven hoe ze aan het punt komen om hun kinderen achter te laten enz.. heel moeilijk!

Je kan de psychologie daarvan niet inschatten zelfs geen een deel daarvan want dan begin je te beoordelen. En dit is fout!

Marleen/ Danielle en haar halfzussen/broer hebben elkaar ontmoet.. haar moeder is wel helaas overleden en kan geen antwoorden geven op de vragen van de kinderen.. de vader?? Who knows
Niemand weet van welk kind de vader is.. 13kinderen elk van een ander man..

Kan in een dag uitgelezen worden.. maar heb er 3 dagen over gedaan wegens de zwaarte van het verhaal, een dagje overgeslagen om het wat tot rust te brengen.

Als de lezers dit zo opvatten, wat dan met de mensen die het effectief meemaken?

Ik kan hier zoveel over schrijven, maar laat het hierbij.. fijn avond iedereen, familie is alles. En steun in het leven.

Of het een aanrader is dat weet ik nu niet.. hangt er vanaf hoe je bij deze situaties je voelt en hoe je hiermee omgaat..

Meer recensies van zehra-oner