Het heeft geen uitleg nodig

DeTovenares 02 december 2017
Me Before You is geen gemiddeld liefdesverhaal. Vanaf zin een zit je goed in het verhaal. De schrijfstijl leest goed weg en de personages zijn goed onderbouwd. Zo kom je te weten wie Louisa Clark is. Jij krijgt het gevoel alsof het een van jouw vriendinnen is. Er zit ook drama in het verhaal. Dit is net genoeg om erin mee te gaan en net te weinig om het als een ergenis te gaan zien.

Een grote minpunt zou zijn dat in dit verhaal het “waarom” niet is uitgelegd. Eigenlijk is het juist goed dat het niet is gedaan. In het echt staat het antwoord ook nergens opgeschreven. Doordat het niet is uitgelegd is de wil om snel verder te lezen enkel sterker geworden.

Louisa Clark is opzoek naar een nieuw baantje nadat ze haar baan is kwijtgeraakt. Ondanks dat ze geen ervaring heeft, wordt ze aangenomen in de gehandicaptenzorg. Dit is een klein puntje van kritiek. In een realistische wereld zou dat namelijk nooit gebeuren. Haar taak is om Will op te vrolijken. Will is verlamd geraakt nadat hij een ongeluk had gehad. Will zit niet op iemand als Louisa te wachten en laat dit goed merken. Hij is vrij verbitterd. Als lezer zijnde is haat jegens Will, zeker in het begin, een terechte emotie. Louisa weet niet goed wat ze van dit baantje moet denken. Als dit maar goed gaat...

Meer recensies van DeTovenares