Meesterlijke actiethriller met een vleugje science fiction

zip4ever 23 april 2024
In zijn meeslepende tweede actiethriller "Uitverkorenen" voert Jimmy Cams ons op adembenemende wijze mee naar Noorwegen. Met een meesterlijke hand hanteert hij de pen, waardoor de lezer zich al na enkele bladzijden waant in het hart van een van de meest meeslepende Scandinavische thrillers.

Het verhaal begint met een schokkende gebeurtenis: een middelbare school wordt aangevallen, niet door terroristen of een ontspoorde leerling, maar door het leger zelf! Is dit een staatsgreep in de maak, een aanval van een buitenlandse macht, of schuilt er een diepere, duisterder waarheid achter deze gruweldaad? Hoe kunnen soldaten, belast met de bescherming van de kwetsbaarsten in de samenleving, zo koelbloedig overgaan tot deze onvoorstelbare daad van agressie? En wie heeft het bevel gegeven tot deze vreselijke actie?

Vanaf deze angstaanjagende openingsscène grijpt het verhaal je bij de keel en laat het niet meer los tot de laatste pagina is omgeslagen. De personages worden op meesterlijke wijze tot leven gewekt, geen lege figuren op papier, maar echte mensen van vlees en bloed, wier pijnen, angsten en verlangens de lezer intens kan voelen. De auteur onthult geleidelijk nieuwe elementen, waardoor het verhaal zich als een intrigerende puzzel ontvouwt. Niets is wat het aanvankelijk lijkt, en verrassende plotwendingen houden de lezer voortdurend op het puntje van zijn stoel.

Na het dichtslaan van "Uitverkorenen" blijft de lezer achter met een overweldigend gevoel van verwondering en een onverzadigbare honger naar meer. Dit is niet zomaar een thriller, maar een literair meesterwerk dat nog lang nazindert in het brein van de lezer. Mogen we stiekem al hopen op een verfilming of een nieuw boek van deze getalenteerde auteur?

Meer recensies van zip4ever