Boekrecensie "Dit is Gomorrah" door Zjors van Unen

Zjors van Unen 19 oktober 2019
Dankzij de uitgeverij Luitingh-Sijthoff was ik uitgekozen om dit boek te lezen voor de LS leesclub. Wat al gelijk opvalt is de kaft van het boek. Zwarte achtergrond, met rode lijnen die een Doodshoofd vormen. Voor mij is dat al een reden om het boek te lezen. Er gaat een dreiging vanuit.
Dit boek is heel realistisch, al is het alleen al het feit dat IS een rol in dit verhaal speelt. De schrijver neemt je mee in de hackerswereld. En hoe de overheid kan inspelen op de dreiging van IS. Ook zit er een heel mooi plot twist in het boek, ik had die niet verwacht. De twee verhaallijnen in dit boek worden mooi afgewisseld. Door dit boek krijg je een idee wat er kan gebeuren in de IS kampementen.
Het enige puntje wat minder is, er worden veel moeilijke woorden gebruikt, bijvoorbeeld “pluimage”, “blockchains”.
Wil je een bloedspannend boek lezen, die inspeelt op deze tijd? Dan raad ik “Dit is Gomorrah” aan.

Meer recensies van Zjors van Unen