×

Listmania /

Hebban Feelgood recensie top 5 augustus

Op Hebban lichten we elke maand vijf Feelgood recensies uit, die vorige maand zijn geschreven door onze Hebban-recensenten. Recensies die opvallen vanwege het overtuigende oordeel of de mooie schrijfstijl. Bekijk hier de Hebban Feelgood recensie top 5 van augustus.

Jacky Overmeen over Als de abrikozen morgen bloeien - Jessica Soffer ****
“Jessica Soffer is een goede verteller die nooit iets op een droge manier uitdrukt. Haar verhaal zit vol met prachtige metaforen en vergelijkingen. Ze wekt sympathie op voor de personages en verliest hun einddoelen niet uit het oog. Als de abrikozen morgen bloeien is heftig, prachtig en realistisch. Deze roman verdient een plaats in de boekenkast van alle lezers. En niet 'misschien morgen', maar vandaag.”

Helma Koot over Roman Holiday van Marjan Marle ***
“Hoewel de omschrijving van Roman Holiday een boek over liefde, verraad en een geraffineerd dubbelspel belooft, komt dit helaas niet helemaal uit de verf. De ingrediënten zijn er wel, maar de uitwerking had net iets spannender gekund. Het resultaat is een aardige tussendoor-roman. Geen topper, maar ook niet slecht.”

Diana van Eynde  over Het land met de gouden kust - Sarah Lark ****
“Het land met de gouden kust is een mooie roman met veel beschrijvingen van het binnenland van Ierland en Nieuw-Zeeland. Mede door deze beschrijvingen en het kaartje voorin weet Lark je mee op reis te nemen. Verwacht niet te veel feelgood in dit boek. Er gebeuren wel mooie dingen, maar toch is het vooral narigheid. Een mooie roman, met een spannend eind. Maar feelgood, dat is het zeker niet.”

Kamila Straatsburg  over Muren van glas - De bestemming - Marique Maas ****
“Wederom zijn de beschrijvingen van luxe in- en exterieurs, copieuze maaltijden en couture kleding, fijne sportauto’s, exquise zakenbolides, dromerige resorts, in vele opzichten talentvolle personal trainers, prachtige hammams, natuurschoon en all over aanwezige weelde en rijkdom, professioneel en heel fijn om te lezen. De beschrijvingen van de fysieke kwaliteiten van Daniel en personal trainer Ray zijn echter te overdadig; de indrukwekkende sixpacks, welvingen van spieren, onderhuids trillende aderen, duistere wellustige blikken, buitenproportionele afmetingen van geslachtsdelen, om maar te zwijgen van het uitzonderlijke uithoudingsvermogen. Het wordt wat teveel en het is wederom uitsluitend te danken aan het schrijftalent van mevrouw Verhoef dat het geheel niet komisch wordt en het verhaal zich staande weet te houden.”

Paula Heeger over Gebroken glas - Suzanne Peters ***
“De makkelijk te lezen schrijfstijl van Peters draagt ook bij aan het hoge doorleesgehalte van het boek. De zinnen zijn veelal kort, de woorden makkelijk en de opbouw van de alinea's is voor iedereen begrijpelijk… Suzanne Peters schrijft boeken die makkelijk te lezen zijn. Geen hoogstaande literatuur, wel redelijk fijne feelgoodboeken met allerlei onderliggende thema's. Gebroken glas is een aanrader als je daarvan houdt, al stipt ze in dit boek wat minder heftige (actuele) thema’s aan.”

Natascha van der Stelt

471 volgers
944 boeken