Erik Le Romancier Auteur

Blogpost: Erik Le Romancier

Tijd voor kwaliteit... en personal branding

Tijd voor een nieuwe update van het literaire front! 

Momenteel ben ik druk bezig met het vinden van een goede, gedreven uitgever voor mijn dit jaar te verschijnen fantasyboek. Toegegeven, heel erg snel gaat dit helaas niet. Maar, ik wanhoop niet. Uiteindelijk komt alles op zijn pootjes terecht. En... elk nadeel hep se foordeel, want dit geeft me ook weer meer tijd om aan mijn verhaal te schaven. Oh, het is een prima verhaal, wees daarvan overtuigd, maar er zijn nog wel wat losse eindjes en rafelrandjes om weg te werken. Dan komt wat extra tijd goed van pas. Uiteindelijk wil ik toch het best mogelijke resultaat afleveren voor al mijn lezers. Ik wil mijn fans niet teleurstellen met een boek van slechte kwaliteit. 

De extra tijd geeft me ook de gelegenheid na te denken over iets wat ook voor kunstenaars en creatieve ondernemers steeds belangrijker lijkt te worden: personal branding. De tijd dat je als schrijver voldoende had aan het schrijven van boeken ligt achter ons. Zomaar aanwezig zijn op sociale media schijnt ook niet meer voldoende te zijn. Tegenwoordig schijn je ook als schrijver na te moeten denken over wat voor merk je bent, of wilt zijn, en hoe je dat merk vervolgens het beste in de markt kunt zetten voor een maximaal resultaat (publicitair en commercieel). Tja, ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden of wat ik er mee aan moet... de kunstenaar als merk. Wat vinden jullie hier nou van? En heeft iemand hier ervaring mee?

Reacties op: Tijd voor kwaliteit... en personal branding