19 Vergiftigingen

In 2014 verscheen van de Noorse dichter Nils Chr. Moe-Repstad (1972) 19 forgiftninger, zijn negende bundel. In deze bundel snijdt hij grote, zeer uiteenlopende onderwerpen aan - Mexicaanse drugskartels, IKEA, de ark van Noach, de pest, Roundup en de beurshandel - én brengt die met elkaar in verband.
19 vergiftigingen is de integrale vertaling van deze bundel.
Zijn poëzie is in de goede zin van het woord wijdlopig, maar door zijn precisie, intelligentie en zorgvuldigheid wordt ze nergens breedsprakig. Bij iedere herlezing valt iets nieuws te ontdekken. Het maakt Moe-Repstad tot een van de interessantste Scandinavische dichters van dit moment.
Over 19 forgiftninger
19 vergiftigingen is een boek dat veel van de lezer vergt, maar tegelijkertijd heel wat terug geeft, in de vorm van een gewelddadigheid en gevoeligheid die je fysiek voelt.
- Kristian W. Wiese, Dagsavisen
[Deze bundel] kun je nog heel vaak herlezen.
- Emil Otto Syvertsen, Fædrelandsvennen
19 vergiftigingen is naar mijn mening Nils Chr. Moe-Repstads beste bundel tot nu toe. Vorig jaar werd hij genomineerd voor de Brageprijs. Dit jaar mag hij hem winnen!
- Henning Howlid Wærp, Aftenposten

Is 19 Vergiftigingen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 19 Vergiftigingen