2031

Wanneer Sofie op korte tijd haar vader, een professor grondwettelijk recht, verliest en een mislukte liefdesaffaire haar het mikpunt van spot maakt, ligt haar leven totaal overhoop. Maar dan overhandigt de notaris haar een enveloppe. Daarin vraagt haar vader haar om zijn zoektocht verder te zetten naar een verborgen document dat bij het ontstaan van België is verdwenen. Als de geheimzinnige tekst openbaar wordt, dreigt ons land te verdwijnen. Er volgt een spannende zoektocht langs historische locaties, van Kruibeke tot Brussel. En het duurt niet lang vooraleer er kapers op de kust zijn ... 2031, het einde van België is een spannende historische thriller, gebaseerd op doorgedreven historisch onderzoek van de auteurs. Tijdens het schrijven van dit boek stootten de auteurs op de oorspronkelijke, handgeschreven versie van onze Grondwet. Het is hun ambitie om dit document, dat onze vrijheid belichaamt, een passende plaats te geven. Stefan Sottiaux is advocaat en hoogleraar aan de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de KU Leuven. Maartje van der Laak is auteur en historica (VUB). Ze bevestigt haar autoriteit als schrijver van mysterieuze, spannende verhalen over echte geschiedenis.

Recensies (1)

Is 2031 het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op 2031