400 brieven van mijn moeder

Een ondenkbare nachtmerrie: onschuldig in de gevangenis.

Dit is het waargebeurde verhaal van Joseph Oubelkas die eind 2004, op 24-
jarige leeftijd, begon aan een zakenreis naar Marokko en daar zonder bewijs of onderzoek wordt veroordeeld tot tien jaar celstraf voor iets wat hij niet heeft gedaan.
Ondanks de fouten in het vonnis en de conclusie van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken dat er geen enkel bewijs richting Joseph wijst, beginnen voor hem de jaren van onterechte gevangenschap.
Tijdens het harde en onrechtvaardige leven in de verschillende gevangenissen bouwt Joseph toch een aantal bijzondere vriendschappen op en wordt hij onvoorwaardelijk gesteund door duizenden brieven en kaarten van vrienden, kennissenen onbekenden, maar het belangrijkste: de 400 brieven van zijn moeder.

‘Mijn kind, je laat een spoor achter van moed, levensvreugde, onschuld en goedheid…’

Recensies (10)

Meer recensies

Is 400 brieven van mijn moeder het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 400 brieven van mijn moeder