55-plussersen seksuele oriëntatie

Dit rapport gaat over lesbische, homoseksuele en biseksuele (LHB) 55-plussers in Nederland. We kijken naar overeenkomsten en verschillen tussen LHB en heteroseksuele 55-plussers in sociale participatie, welzijn en verwachtingen omtrent toekomstige (mantel)zorg. Ook gaat het in op een aantal zaken die alleen bij LHB 55-plussers een rol spelen, zoals het meemaken van negatieve reacties, het wel of niet open zijn over je oriëntatie en verwachtingen die LHB's hebben over de LHB-vriendelijkheid van de zorg.

Het onderzoek is uitgevoerd in opdracht van de Directie Emancipatie van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

Is 55-plussersen seksuele oriëntatie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 55-plussersen seksuele oriëntatie