7 x 7 - Levenslessen van de woestijnvaders

7 x 7 - Levenslessen van de woestijnvaders

Je kunt gerust zeggen dat de populariteit van de woestijnvaders de laatste vier jaar een enorme vlucht heeft genomen. Het boek Woestijnvaders won de prijs 'Beste theologisch boek’ en zowel in protestantse als in katholieke kringen is er veel aandacht voor hun gedachtegoed. De Zweedse pinkstervoorganger Peter Halldorf wijdde zelfs een seminar aan de woestijnvaders op de jaarlijkse Opwekkingsconferentie.

De woestijnvaders en -moeders zijn mensen die vanaf de vierde eeuw de woestijn introkken op zoek naar geestelijke groei, wijsheid en inspiratie. Veel van hun uitspraken en anekdotes hebben de geschiedenis overleefd en zijn uitstekend van toepassing op relevante vraagstukken van onze tijd.

In dit dagboek neemt Mattias Rouw de lezer zeven weken mee aan de hand van zeven verschillende woestijnvaders en -moeders of thema's die belangrijk zijn. Een deel wordt via de veelgebruikte leesplannen van YouVersion, de uiterst succesvolle Bijbel-app, aangeboden.
Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit