8 toneelstukken

8 toneelstukken

Marc Reynaert, tv-regisseur, heeft een passie voor theater. Richtte in 2007 Theater Melanie op en schreef en regisseerde de stukken, 'Melanie' (2008) over de bittere strijd van een asielzoekster, 'Een jonge vrouw' (2009) over een piepjonge volwassene met een licht verstandelijke beperking en een kinderwens, 'God, beware ons van de schande' (2010) over twee vrouwen op wie een familievloek rust, 'Onrust' (2011) over twee schoolvriendinnen die in een hels stormweer terechtkomen en voor wie het nooit meer wordt als voorheen, 'Een mens zonder dromen' (2012) over twee broers die elkaar op het scherp van de snee de ouderlijke loods betwisten, 'Een gewone jongen' (2013) over een jonge kunstenaar die omwille van zijn kunst gemolesteerd wordt, 'Oorlogszaken' (2014) over drie met syfilis besmette Vlaamse prostituees in WO1, 'Pleegzus' (2015) over de complexe relatie tussen een zwakbegaafde moeder en haar hoogopgeleide dochter.
Marc Reynaert
27 mei 2016