Twijfel

Twijfel

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Het is niet algemeen bekend, maar nog altijd varen vele tientallen zwaar geladen vrachtschepen vanaf Noord-Duitsland, Nederland en België via een imposant vaarwegenstelsel door Frankrijk naar het zuiden. Dit decor vormt nog altijd een belangrijke levensader voor de Franse economie. Maar soms is het ook een decor voor verdriet en moord. Isabel Jansen, een schipperskind met een Franse moeder en een Nederlandse vader, werkt als rechercheur bij de Franse politie en krijgt door haar achtergrond meestal de onderzoeken toegewezen die verband houden met de binnenvaart. Dit keer wordt ze naar Epernay gestuurd, waar een Nederlands binnenschip verlaten is aangetroffen. Tijdens haar onderzoek komt Isabel een internationale smokkelroute over het water op het spoor, die vertakkingen in heel West-Europa heeft en haar uiteindelijk dwingt tot een achtervolging per helikopter langs de grote vaarwegen van Noord-Frankrijk en West-Vlaanderen! Esther de Blank weet waar ze over schrijft, want zij is zelf schipper op een binnenschip. De locaties van haar boeken kent zij dan ook uit eigen ervaring.

Isabel Jansen (2)
Uitgeverij De Leeskamer