Aalsmeer wat gaf jij veel

Als een persoon de moeite heeft genomen om in het verleden van ons dorp te duiken, zich daar hard voor te maken door daar veel tijd en werk aan te besteden, dan kunnen wij – en ik denk dat ik zonder meer mag spreken uit naam van mijn collega’s – daar zeker de nodige waardering voor opbrengen.
Want uiteindelijk is het in daad en woord in stand houden van ons cultureel erfgoed in het belang van Aalsmeer en daarmee dus in het belang van ons allen.
Desalniettemin zult u begrijpen dat ik niet klakkeloos ergens mijn naam aan verbind. Maar doe ik dat wel, dan betekent dit dat ik het zeker de moeite waard vind.
Aldus, bij dezen.
Dit boek is een opmerkelijk geheel geworden, dat een veelal onbekende – en vaak verrassende – kant van onze plaats en onze plaatsgenoten belicht.
Het is zeer zeker een aanvulling op de toch al roemruchte en rijke geschiedenis van ons buitengewone dorp en haar inwoners.
Dick Kuin – AA

Is Aalsmeer wat gaf jij veel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Aalsmeer wat gaf jij veel