Aan tafel bij dictators

Rank 4214 Gelezen 9 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 25 Favoriet 2 Recensies 0
Non-fictie Artikelen 3 Newsroom 2   Topics 0

Fidel Castro was dol op speenvarken, Pol Pot kon je wakker maken voor papajasalade en Saddam Hoessein likte z'n vingers af bij het visgerecht masgouf - een voorliefde die hem uiteindelijk noodlottig werd.
Tijdens zijn journalistieke zoektocht van drie jaar over vier continenten heeft Witold Szablowski de chef-koks van vijf beruchte dictators weten op te sporen. Zij vertellen over het leven, de harde hand en de eetgewoontes van hun dictator. Wat aten ze tijdens de belangrijkste momenten in hun leven? Welke dictator stopte even het moorden voor zijn favoriete maaltijd?
In Aan tafel bij dictators werpt Witold Szablowski een panoramische blik op de 20e en 21e eeuw, met de potten en pannen op de voorgrond en de oorlogen en genocides op de achtergrond.

De pers over Dansende beren:

'Schitterende verhalen. *****' NRC Handelsblad

'Een literair juweel.' Ian Buruma

'Een prikkelende bijdrage aan het debat over wat vrijheid echt is.' The New York Times

'Een tragikomedie over het lot van bevrijde dansberen in Bulgarije, als metafoor voor het lot van Oost-Europeanen na 1989.' de Volkskrant

'Amusant en onderhoudend.' De Morgen

Geschiedenis & Politiek
Moderne geschiedenis (1870-heden)
Nieuw Amsterdam
06 april 2020
06 april 2020

Reacties op: Aan tafel bij dictators