Aan tafel met Charles Dickens

Aan tafel met Charles Dickens

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 2
Culinair   Topics 0
Josephine van My inner Victorian maakte een heerlijk boek over eten en koken in de 19e eeuw, met Charles Dickens als uitgangspunt. Vijfentwintig recepten - van 'Ruth Pinch's Beef Steak Pudding' tot Victoria sponge cake - om zelf te maken. Met informatie over historisch koken bij je thuis, dineren in de 19e eeuw en een blik in de Victoriaanse keuken.

Het boek behandelt soepen, vleesgerechten, groenten en aardappels, en desserts - waarbij de epische Christmas Pudding uiteraard niet ontbreekt. Het boek wordt geïllustreerd met prachtige foto's van gerechten en afbeeldingen uit de tijd van Charles Dickens.
Culinair
Het zwarte schaap
23 september 2019

Lezersrecensies (2)

Leerzaam en leuk

door: Barisca 1 like
Charles Dickens leefde in het Victoriaanse tijdperk in Engeland, in Nederland spreken we over de ijzeren eeuw; de tijd van de industriële revolutie. Hij was een beroemd schrijver behoorde tot de nieuwe klasse: de middenklasse. Deze mensen moesten hun weg vinden in hun manier van leven en eten; ze...

Heerlijk boek!

door: Miessje 1 like
Ik vond Aan tafel met Charles Dickens een fijn boek om te lezen. Voor mij persoonlijk een fijne schrijfstijl. Naast de leuke en lekkere recepten (welke duidelijk beschreven zijn) erg leuk dat je iets leert over koken/eten in de 19e eeuw, de Victoriaanse keuken en Charles Dickens.