Aanhalingen

Aanhalingen

De jonge zakenman Acquoy ontvangt een telefoontje van zijn jeugdliefde Martia. Zij verleidt hem om voor haar universiteit te komen werken – misschien om zo hun oude romance te laten opbloeien?
Acquoy gaat er na enige aarzeling op in. Hij leert al snel dat hij vooral moet publiceren in internationale toptijdschriften, een zware opgave voor de nieuwkomer. Zijn ambitie de academische top te bereiken ontvlamt als hij het nieuwe systeem onder de knie heeft. Als er een nieuw vakgroepshoofd ingevlogen, de Texaanse hoogleraar Heather Walter, krijgt Acquoy de kans een reuzenstap op de carrièreladder te maken. En dan is er ook nog die gasthoogleraar uit Estland, Ewa Kirsipuu. Intrige en sjoemelen liggen op de loer, met een verbluffende ontknoping als gevolg.
Aanhalingen speelt zich af in de internationale academische wereld van vlak voor de millenniumwisseling. Ad van Iterson heeft die wereld intens ervaren: de verre vliegreizen, de lange congresdagen, de nazit in de hotellobby.
Uitgeverij Brooklyn
15 oktober 2019