Aankutten

Gelezen 10 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 1 Top25's 1   Topics 0
De 31-jarige Alex Kroon gaat even niet zo lekker. Haar vriend blijft maar doorzeuren over wijn (en kinderen), haar baan bij een ‘creative agency’ bevindt zich in de diepste laag van de hel, en dan verbreekt beste vriend Paul ook nog eens hun stille afspraak door ineens wél zijn ambities te verwezenlijken. Ondertussen geven Alex’ ouders een ‘nieuwe impuls’ aan hun huwelijk (spoiler: goor!) en komt haar zus maar niet terug uit Guatemala, waar ze niets anders doet dan avocado’s plukken. En haar vriendinnen? Die zijn vooral druk met hun eigen gedoe.
Alex Kroon kan best wat richting gebruiken. Zeker nu geld verdienen en (te veel) drugs gebruiken op festivals niet meer die oude, vertrouwde voldoening brengt. Maar hoe geef je je leven zin in een zinloze wereld? Een wereld waarin iedereen maar wat aankut.

Anouk Kemper (1986) werd bekend met de bestseller Zeik Niet Zo en schreef eerder de roman De Almeerse Rioolmoorden, waarvoor ze werd genomineerd voor De Schaduwprijs. Als freelance redacteur werkt ze voor verschillende programma’s, kranten en tijdschriften.

Schuyt & Co Brandt
05 september 2019
05 september 2019

Aankutten tot de max

door: Kim Saris

De frustraties vliegen je om de oren in het grote anti-hipsterboek Aankutten van Anouk Kemper. Samen met Suzette Hermsen en Lianne Marije Sanders sprak ze eerder al, in het boek Zeik niet zo (2017), haar ongenoegen uit over de verwende millennials, die al zeiken en zeurend langs ’t IJ paraderen. Op...

Reacties op: Aankutten