Aap in pak

Mijn naam is Ava Zhang. Op het moment dat ik dit schrijf besta ik nog. Maar wanneer je dit leest ben ik niet meer op deze wereld. Compleet vervaagd. Einde oefening. Alhoewel, ik moet zeggen dat een deel van mij er nog zal zijn, maar niet meer zal bestaan in deze vorm. Eigenlijk zal hetgeen wat van mij overblijft voor eeuwig voortbestaan. Het is me namelijk gelukt om onsterfelijk te worden. Het zit zo.

Ik ben de blauwdruk voor een nieuw type robot.

Op het moment dat Searle Inc. een vrouwelijke robot wil ontwikkelen voor een alsmaar groeiende generatie eenzame mannen ontmoet robotingenieur Jahid de excentrieke Ava, die zonder enig doel lijkt rond te zwerven in Hongkong. Wanneer hij een reeks experimenten op haar uitvoert en besluit dat haar hersenen de blauwdruk zullen vormen voor zijn uitvinding, wordt Ava halsoverkop verliefd op hem. Als Jahid zich steeds meer lijkt af te zonderen door zich op zijn uitvinding te storten, komt Ava langzaamaan meer te weten over de ware doeleinden van het project. Ze besluit om aan de nieuwe levensvorm een boodschap achter te laten, om niet alleen de robot op de hoogte te stellen van haar ware scheppingsverhaal, maar ook om dat van de mens eindelijk recht te zetten.

Recensies (2)

Meer recensies

Is Aap in pak het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Aap in pak