Aaybaya

Aaybaya

Over het boek:
In deze bundel zijn een aantal columns geselecteerd die in de periode januari 2005 tot en met 31 januari 2015 wekelijks verschenen in de krant De Ware Tijd in Suriname met als titel ‘Aaybaya. ‘
Aaybaya is een uitroep die Surinamers graag gebruiken als zij hun afkeur kenbaar willen maken. De verhalen spelen zich grotendeels af in Suriname.
In de korte verhaaltjes laat ik de lezer graag wat proeven van gebeurtenissen zoals ik die in Suriname beleefde.

Over de auteur:
Officieel heet ik Petronella Maria Bakboord. Ik ben geboren op 6 januari 1954 in Paramaribo. Na de 5e klas van de st. Elisabethschool vertrekken wij in 1965 met het hele gezin naar Nederland. Amsterdam. Vervolgens studeer ik af aan de Sociale Academie in Amsterdam. Zonder de studie politicologie af te ronden, vertrek ik in januari 1986 met mijn man Wilgo Holwijn en onze 2 kinderen naar Paramaribo.
Achtereenvolgens werk ik bij het Ministerie van onderwijs/ directoraat cultuur, het ministerie van Financiën/Dienst der Posterijen en het Ministerie van Buitenlandse zaken. In Suriname blijf ik wonen tot december1996. Ik woon nu weer in Nederland, heb drie kinderen en twee kleinkinderen. Mijn beroep is

Korte verhalen , Literatuur & Romans
Verhalenbundels