9789023961031_front

Achter de horizon

Gelezen 38 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 24 Favoriet 0 Recensies 1
Feelgood   Topics 0

Grace O'Malley heeft haar man in de Ierse onafhankelijkheidsstrijd verloren. Zijzelf wist op het nippertje te ontkomen, maar moest het door hongersnood geteisterde Ierland ontvluchten. Na een zware zeereis bereikt ze aan de andere kant van de oceaan de Nieuwe Wereld, waar ze vastbesloten is een nieuw leven op te bouwen voor zichzelf en haar kinderen. Het leven voor Ierse immigranten in Manhattan is echter ondraaglijk zwaar.

Grace besluit het continent over te steken en naar San Francisco te gaan; daar woont de kapitein die haar ooit ten huwelijk heeft gevraagd. Omwille van de kinderen wil ze zijn aanzoek nu aannemen. Bij aankomst blijkt de kapitein nergens te bekennen, en San Francisco is een gevaarlijke stad voor een vrouw alleen. Wanneer een arts haar een baan en woonruimte aanbiedt in zijn eigen huis, neemt Grace dat aanbod met beide handen aan. Ze wordt de nieuwe kok in een vreemdsoortig huishouden. Dan keert de kapitein eindelijk terug. Als de plannen voor de bruiloft in een vergevorderd stadium zijn, ontdekt Grace dat ze haar verleden nog steeds niet definitief achter zich heeft kunnen laten. Zal ze ooit echt een nieuw begin kunnen maken?

Feelgood
Historische roman (populair)