Ademloos verlangen

"Ik wil zo graag doen, wat andere meiden van mijn leeftijd ook doen. Een bijbaantje, school volgen zonder constant ziek te zijn en ook eens spontaan uitgaan. Waarom lukt me dat nou niet? Waarom moet ik leren accepteren dat ik chronisch ziek ben? Ik wil dat helemaal niet!"

Marion is pas achttien jaar als blijkt dat ze ernstig astma heeft. Een leven zoals haar leeftijdsgenoten leven, zit er niet in voor haar. Dat doet pijn. Maar wat lukt nog wel? Hoe gaat ze ermee om? Lees haar dagboek en zie hoe ze keer op keer weer terug vecht om ook mee te kunnen draaien in de maatschappij.

Marion Thomas (23) woont in Den Helder aan de kust. Hier heeft ze haar astma beter onder controle dan in haar vorige woonplaats, Woerden. En blijkt schrijven haar uitlaadklep voor haar chronische ziekte. 'Ademloos verlangen' is haar eerste boek.

Recensies (1)

Is Ademloos verlangen het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ademloos verlangen