Ademrevolutie

Wij spreken, omdat we mens zijn. Wij zijn wezens die onze gedachten in woorden en zinnen kunnen gieten. We spreken tegen
elkaar of tegen onszelf, soms honderduit, dan weer met weinig woorden, soms in vurige monologen, dan eens tegen de bomen
of onze planten. We spreken anderen toe, we bespreken, of spreken iemand aan. We spreken voor de vuist weg, op zalvende toon, onder vier ogen of over koetjes en kalfjes.
En dat doen wij hele dagen en nachten lang. Spreken spreekt voor zich. Of toch, daar gaan wij van uit. Het gaat zo vanzelf dat niemand erbij stilstaat wat we ervoor moeten doen. Sommigen denken dat spreken alleen maar articuleren is, anderen denken dat stembanden tien centimeter lang zijn of dat we moeten duwen op onze keel om duidelijk te praten. We
denken vaak maar aan enkele facetten en kennen het grotere geheel niet. Spreken is een holistisch gebeuren, waar werkelijk ons hele lichaam aan meewerkt, en dat beseft haast niemand.
Dit boek legt aan de hand van duidelijke illustraties uit hoe we opnieuw een gezonde buikademhaling kunnen aanleren. Zo verhogen we juist stemgebruik en zelfzekerheid en reduceren we stress.

Is Ademrevolutie het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Ademrevolutie