Adolf Hitler: Het einde van een mythe

Deze monumentale biografie is gebaseerd op een uitvoerig onderzoek, waarbij een aantal bronnen zijn aangeboord die voorheen onbekend of ontoegankelijk waren, en op meer dan honderdvijftig gesprekken met mensen die rechtstreeks betrokken waren bij Hitlers publieke of persoonlijke leven. Dit resulteert in een genuanceerder en doorzichtiger beeld van Hitler als mens, als politicus en als veldheer dan voorheen kon worden getekend. Met een meesterlijk gevoel voor historie plaatst Toland de Führer in de tijd waaruit hij is ontstaan. Dit boek onthult vele details uit Hitlers privéleven die nog onbekend waren, en werpt een verrassend nieuw licht op bekende feiten. Deze uitzonderlijke biografie is door zijn volledigheid, scherpzinnigheid en rijkdom aan detail een standaardwerk op het gebied van militaire, sociale en politieke geschiedenis. Voorzien van zeer veel historisch fotomateriaal!

A.W. Bruna Uitgevers B.V.
18 juli 2019

Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker