Afghanistan 1971 en verder

Als Haagse jongen van 20 jaar reisde de auteur naar Afghanistan en hield een dagboek bij. Het teruglezen, jaren later, over de hippie trail roept bij hem, naast herinneringen, ook vragen op over zijn leven. Hoe heeft de tijd hem veranderd? Gaandeweg het boek maakt hij de balans op van zijn leven.

Dit boek biedt een prachtig wisselend perspectief over een vervlogen tijd en onze huidige kijk er op rond wisselende thema’s:
- het liften/reizen in de jaren zestig en zeventig van de vorige eeuw;
- de avonturen van een 20-jarige in de wereld buiten Europa in die tijd;
- het commentaar op die avonturen 50 jaar later, bezien vanuit de levenservaring van nu.

Het is geen verslag van een reis naar Afghanistan, maar het verslag over het leven van iemand die ooit een reis naar Afghanistan heeft gemaakt.

De auteur is 70 jaar, gehuwd, heeft 3 kinderen en 2 kleinkinderen. Hij is econoom
en heeft het grootste deel van zijn leven voor de internationale zuivelsector gewerkt.

Recensies (1)

Is Afghanistan 1971 en verder het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Afghanistan 1971 en verder