Afscheid van de vroedvrouwen

Afscheid van de vroedvrouwen

Gelezen 29 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 27 Favoriet 0 Recensies 0
Literatuur & Romans Spots 2   Topics 0

Afscheid van de vroedvrouwen is het laatste deel in de Call the Midwife-trilogie over vroedvrouwen in de Londense achterbuurt East End in de na-oorlogse jaren.
De jaren zestig zijn aangebroken. De vroedvrouwen krijgen te maken met illegale abortussen, kindersterfte en een veranderende buurt. Zo is er het verhaal van Megan en Mave, de identieke tweeling die samen een groentekraam op de markt hebben en een brute echtgenoot delen; van de onhandige vroedvrouw Chummy en haar even onhandige politieman; van zuster Monica Joan die op ramkoers ligt, en van zuster Evangelina bij wie je je afvraagt of er ooit nog een glimlach om haar mond zal verschijnen.

Afscheid van de vroedvrouwen is een prachtig portret van een voorbij tijdperk. Een tijdperk vol kameraadschap, bevolkt door onvergetelijke personages. Voor de lezers van Frank McCourt, maar ook voor de fans van Call the Midwife, de veelgeprezen dvdserie gebaseerd op de trilogie.

'Een weemoedig afscheid van een gedenkwaardige trilogie.' - Daily Express

'Een betere beschrijving van een lang vervlogen tijdperk en de bijbehorende hartverwarmende normen en waarden is onmogelijk. Schitterend.' - Sunday Business Post

Literaire non-fictie algemeen
Call the Midwife (3)