Al deze werelden

Al deze werelden

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0
Het leven als een ruimteschip met bewustzijn klinkt leuker dan het is. Want nadat ze zich bijna een eeuw door de ruimte hebben verspreid, kunnen Bob en zijn klonen maar niet uit de problemen blijven.

Ze hebben inmiddels voldoende kolonies gecreëerd om de mensheid voor uitsterven te behoeden. Maar politieke ruzies zijn hardnekkig, en de Braziliaanse sondes blijven proberen de concurrentie uit te schakelen. Ook zijn de Bobs in gevecht verwikkeld geraakt met een oud, sterk buitenaards ras met een grote eetlust en een opvliegend karakter.

Terwijl ze nog steeds moeten bijkomen van de collectieve inmaakpartij tijdens hun eerste ontmoeting met de Anderen, staan de Bobs nu voor de beslissende strijd om de aarde en haar kolonies te verdedigen. Maar de Bobs zijn minder gedisciplineerd dan een kudde katten, en sommige van de jongere exemplaren hebben het drukker met hun eigen problemen dan met het verslaan van de Anderen.

Toch is het nog mogelijk de ondergang te voorkomen, vanuit een onwaarschijnlijke bron. Een paar Bobs van de achtste generatie hebben iets ontdekt, diep in de ruimte. Maar om de aarde en misschien de hele mensheid te redden moeten ze het wel op tijd naar Sol krijgen, voordat de Anderen daar arriveren.

Sciencefiction & Fantasy , Thrillers & Spanning
Science fiction