Albert II

Albert II

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 1
In Albert II schetst Thierry Debels een beeld van de mens Albert van België. Wie is de jongere broer van Boudewijn echt? Een goedlachse bourgondiër of een koppige Coburger? Waarom had hij zo’n moeite om zijn dochter Delphine te erkennen? Hoe verliep de verzoening met Paola? Kent de burger het jongste kind van de mythische koningin Astrid wel echt?

In dit boek gaat Thierry Debels op zoek naar de waarheid over Albert II. Heeft hij in 1972 in Masta een Duits echtpaar doodgereden met zijn zware Mercedes? Wat deed prins Albert tijdens zijn wilde jaren in de jaren zestig en zeventig? Was Sybille zijn enige buitenechtelijke liefde of had Albert nog andere relaties? Klopt het dat hij op seksfeestjes aanwezig was, en hoe zat het nu precies met die prostituees bij Eurosystem Hospitalier? In Albert II neemt Debels geen blad voor de mond en onthult een kant van de prins die minder bekend is.
Waargebeurde verhalen

Meer artikelen

Recensies

Meer van verwacht

door: EMBV 1 like
Het was weer eens tijd voor een boek wat over Koningshuizen gaat. Ja oude liefde roest niet. De boekenkasten staan dan ook vol met boeken over koningshuizen. Dit keer viel de keus op het nieuwe boek over de voormalige koning van België, Albert II. Een koning of ex-koning die veel de pers haalde...