Alle komt goed

Dit boek is een gesprek. Een gesprek over politiek. Niet de politiek van oneliners, tweets of korte statements in het journaal. Niet de politiek van kritiek leveren op anderen en de vraag wie er wint of verliest. Mocht u daar meer van willen, dan volstaat het de tv aan te zetten.

Het gesprek gaat over een politiek van beschouwingen op de maatschappij, nadenken over de problemen waar we voor staan en hardop denkend en pratend zoeken naar oplossingen. Het gaat over een sterkere middenklasse en een bloeiend lokaal bedrijfsleven. Over grenzen stellen aan immigratie. Over klimaatdoelen halen, over veilig zijn, en over samen leven in een tijd van verbitterde identiteitsstrijd.

Uw gesprekspartners zijn Klaas Dijkhoff en Tim Versnel. Klaas speelt in gemeenteraad, Tweede Kamer en het kabinet nu ruim een decennium in de liberale voorhoede van Nederland. Tim is gemeenteraadslid in Rotterdam. Door de jaren heen hebben ze veel gesprekken gevoerd over politiek, over hoe je je als politicus opstelt en over hoe je het bereiken van je idealen dichterbij brengt. Toen Dijkhoff de opdracht aannam om de partij waar beiden lid van zijn te vernieuwen hebben ze hun gesprekken vastgelegd.

Literaire non-fictie algemeen
Prometheus