Alle slechte dingen zijn goed voor je

In Alle slechte dingen zijn goed voor je huldigt Steven Johnson een radicaal ander standpunt: populaire cultuur maakt ons juist slimmer. De afgelopen vijftig jaar is de populaire cultuur steeds complexer en intellectueel uitdagender geworden. De maatschappij wordt niet steeds infantieler, integendeel, de massacultuur is geraffineerder en veeleisender dan ooit. We hebben alleen een nieuwe manier nodig om de sociale betekenis van het amusement te meten: we moeten ons niet blindstaren op de inhoud van de spelletjes en programma’s, maar oog hebben voor wat onze hersenen moeten doen om ze te begrijpen. In Alle slechte dingen zijn goed voor je laat Johnson elegant en overtuigend zien dat onze cultuur niet ten onder gaat, maar op een adembenemende manier verandert.

Is Alle slechte dingen zijn goed voor je het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alle slechte dingen zijn goed voor je