Allemaal onzin! Hoewel...?

Allemaal onzin! Hoewel...?

In ons informatietijdperk worden wij allemaal overvoerd met berichten. Sinds de komst van de social media (twitter, facebook, instagram, etc.) is het aantal berichten zelfs tot onmenselijke proporties gegroeid, met een hoog percentage leugens of halve waarheden. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat veel van deze berichten zelfs moedwillig nep zijn, fake news, alleen maar bedoeld om u op het verkeerde been te zetten. Sommige politici maken daarvan gretig gebruik, in de hoop dat u als een verdwaalde naïeveling achter hun verkeerde vlaggen gaat aanlopen. En dat lijkt te werken! Wie kan nog onderscheid maken tussen feit en fictie, tussen zin en onzin, tussen waarheid en leugen, realiteit en fantasie?

Dit boekje met gedichtjes kan dienen als een kleine handleiding, een denkoefening in het scheiden van het kaf en het koren. In principe is alles in dit boekje onzin, nep, fictie, zoals de titel al zegt. Maar achter die onzingedichtjes gaan vaak waarheden schuil, al moet je daar soms even naar zoeken. Uiteindelijk gaat dit boekje over een hunkering naar waarheid. Daarover kunnen we iets leren door te oefenen met onzin.

Wie de onzin niet eert is de waarheid niet weerd
Uitgeverij Aspekt B.V.
10 oktober 2019