Alles begint en eindigt met familie

Mijn ouders hebben de koers van mijn leven bepaald. Daarom heeft mijn familie zo’n belangrijke plaats in mijn werk. Wij maken deel uit van een voortgaande migratiegeschiedenis.

Bij Fidan Ekiz raakt het maatschappelijke altijd aan het persoonlijke. In haar columns schrijft ze over het ziekbed van haar vader, die na een leven lang werken in Pernis overlijdt aan kanker. Ze haalt herinneringen op aan haar jeugd binnen de Turks-islamitische gemeenschap, een wereld die ver van Nederland afstond.

Inmiddels is er veel veranderd. In haar thuishaven Rotterdam kijkt ze verontwaardigd toe tijdens de Turkije-rel. Dagelijks ondervindt ze hoe Nederland steeds verder polariseert, terwijl zij juist verlangt naar meer nuance. Haar betrokkenheid bij gevoelige onderwerpen als de islam en integratie maken dat ze een unieke stem heeft in het maatschappelijk debat.

Alles begint en eindigt met familie is Fidan Ekiz ten voeten uit: warm, humoristisch en altijd vol geestdrift over de staat van Nederland.

Redactionele recensie

Recensies (2)

Meer recensies

Is Alles begint en eindigt met familie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Alles begint en eindigt met familie