Alles is f*cked

Alles is f*cked

Rank 1903 Gelezen 10 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 42 Favoriet 0 Recensies 0
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0
Het nieuwe boek van bestsellerauteur Mark Manson van De edele kunst van not giving a f*ck.

We leven in een interessant tijdperk. Ogenschijnlijk lijken we alles goed voor elkaar te hebben: we zijn welvarender, vrijer en ontwikkelder dan ooit. Aan de andere kant is alles gewoon ontzettend f*cked – de aarde wordt warmer, regeringen falen, de economie stort in en iedereen voelt zich voortdurend beledigd op Twitter.

Op dit moment in de geschiedenis, met toegang tot technologie, onderwijs en communicatie waar onze voorouders alleen maar van konden dromen, worden we overspoeld door een gevoel van algemene hopeloosheid.

Waar het in Mark Mansons eerste boek vooral ging over de onvermijdelijke fouten in ieder individu, gaat het in Alles is f*cked over de eindeloze rampen in de wereld om ons heen. Hij kijkt naar onze relaties met geld, entertainment, internet; en hoe een teveel aan iets goeds ons alleen maar miserabeler maakt. Hij tart openlijk onze definities van politiek, religie, geluk, vrijheid en zelfs van hoop.

Op de typische Manson-manier, scherp en met humor, daagt hij ons uit om eerlijker tegen onszelf te zijn en verbinding te maken met de wereld op manieren die we zelf waarschijnlijk nog niet hadden bedacht. Alles is f*cked is het belangrijkste boek van deze tijd.
Gezondheid & Psychologie
Joost van der Meer William Oostendorp