alles is film boek

Alles is film

Rank 2352 Gelezen 0 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 0

Films. Ze nemen ons mee op reis. Naar landen en culturen die we niet kennen. Naar werelden die alleen in fantasieën tot leven kunnen komen. Om ons na anderhalf uur weer in onze eigen wereld te laten landen. Waar we als kijker vaak niet bij stil staan is dat er achter de film nog een hele wereld schuilgaat. Van mensen die de film samen hebben bedacht, gemaakt, gepolijst, verzorgd en klaar gemaakt om hem aan ons als kijker te laten zien. Van de scenarioschrijver die het prille filmidee onder woorden weet te brengen tot de persoon die de filmprojector in de bioscoop start. Van de editor die de losse beelden tot een verhalend geheel smeedt, tot de marketingmanager van de filmmaatschappij die de harten van de kijker al voor de bioscooprelease wil veroveren. Alles is film neemt je mee achter de schermen bij de Nederlandse filmwereld. Mooie verhalen en leuke anekdotes brengen die wereld op een unieke manier in beeld. Een boek voor iedereen die meer wil weten over film. En een boek dat inzichtelijk maakt hoe elke schakel in de filmketen van belang is om het publiek uiteindelijk die prachtige reizen te kunnen laten maken.

Uitgeverij Alles is film
27 november 2019