Als ik doodga voor ik opsta

Gelezen 180 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 194 Favoriet 5 Recensies 12
Literatuur & Romans Lijsten 1 Spots 4   Topics 0

Iedereen denkt dat Alex in coma ligt en nooit meer wakker zal worden. Maar hij hoort alles wat er rondom zijn ziekenhuisbed wordt gezegd. Hij hoort dat er op zijn vriendin wordt ingepraat - ze moet hem vergeten en verder leven. Hij hoort zijn familieleden opperen dat een milde dood misschien het beste is. En dan hoort hij dat zijn noodlottige ongeluk misschien helemaal geen ongeluk was.
Alex duikt in zijn herinneringen en pijnigt zijn hersenen om te ontdekken wie de moordaanslag heeft gepleegd. Vanuit de gevangenis van zijn eigen lichaam moet hij het antwoord vinden voordat zijn behandeling wordt stopgezet, en voordat er nieuwe slachtoffers vallen. Want Alex is niet het enige doelwit...

In dit beklemmende, uiterst originele debuut schetst Emily Koch een onvergetelijke verteller die vecht tegen zijn eigen machteloosheid en tegen de tijd die wegtikt. De lezer wordt meegesleurd in een verhaal vol subtiliteit, verwarring, frustratie en bovenal spanning.

Emily Koch werkte jarenlang als journalist in Bristol, maar stopte met haar baan om een mastergraad in Creative Writing te halen aan Bath Spa University. Als ik doodga voor ik opsta is haar debuut.

Sjaak de Jong
Prometheus
20 februari 2018
20 februari 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Ann Busquart Hebban Recensent

Zoveel meer dan zomaar een thriller

door: Ann Busquart

Emily Koch koos een origineel uitgangspunt voor haar thrillerdebuut Als ik doodga voor ik opsta. Hoe ontmasker je je eigen moordenaar terwijl je in coma ligt?

Alex ligt al twee jaar in coma. Of dat denken zijn familie en vrienden tenminste. In werkelijkheid zit hij gevangen in zijn eigen lichaam:...

Reacties op: Als ik doodga voor ik opsta