Als leven pijn doet

Het leven is een spel van tegenstellingen dat je alleen kunt spelen als je bereid bent mee te gaan met de golfslag van winst en verlies. Gelukkig en ongelukkig zijn, het hoort bij het leven. Psycholoog René Diekstra is de aangewezen deskundige die ons daarover op een inlevende en verhelderende manier inzicht kan verschaffen.
Een greep uit de inhoud:
oWat een mens goed moet kunnen: liefhebben, werken en tegen zijn verlies kunnen.
oHoe meer je de vrijheid van de ander respecteert, hoe groter de plaats die je in diens leven kunt innemen.
oWie zijn verlies neemt, neemt zijn vrijheid.
oVertel me het verhaal van je ouders en ik zal je het verhaal over jezelf vertellen.
René Diekstra is psycholoog, wetenschapper, adviseur van de overheid voor sociale vraagstukken en columnist voor de Staatscourant en voor een aantal dagbladen. De kracht van de auteur Diekstra is dat hij psychologische problemen behandelt aan de hand van alledaagse situaties en ze daardoor voor veel mensen herkenbaar maakt.
Hij geeft aan hoe ontwrichtend sommige problemen kunnen zijn in het dagelijks leven, zowel voor de betrokkene als voor diens omgeving en reikt mogelijkheden aan tot de oplossing ervan. Daarnaast biedt hij in zijn boeken veel achtergrondinformatie en praktische richtlijnen. Hiermee bewijst René Diekstra dat de psychologie toegankelijk gemaakt kan worden en in het dagelijks leven tot grote steun kan zijn.
Van René Diekstra is ook verschenen: De kwestie van geluk, psychologie en de kunst van het zelfonderhoud en de cd Een handvol geluk.

Is Als leven pijn doet het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Als leven pijn doet