Als liefde overleven wordt

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Partnergeweld kan iedereen overkomen. Elke week sterven in ons land een tweetal vrouwen aan de gevolgen van extreem partnergeweld. In dit boek schetsen we aan de hand van het levensverhaal van Titi de eerste tekenen van misbruik, de manipulatieve strategieën van de dader en de langdurige gevolgen. Daarnaast lees je hoe je als buitenstaander de slachtoffers kunt helpen en hoe je leert praten over partnergeweld.

Titi’s waargebeurde verhaal neemt je mee naar een wereld die erger is dan fictie, maar keihard bewijst hoe het in werkelijkheid kan lopen. Het beschrijft een proces van jarenlange terreur waarbij Titi transformeert van een sterke, onafhankelijke vrouw in een bang, onderdanig wezen. Tot ze uiteindelijk de moed vindt om te vertrekken, haar wonden likt, op zoek gaat naar een nieuwe identiteit en haar leven opnieuw vormgeeft.

Als liefde overleven wordt is er voor iedereen die met (niet-)fysiek partnergeweld te maken heeft: vrouwen én mannen, hulpverleners, therapeuten, politiediensten, . . . en iedereen die vermoedt een slachtoffer te kennen.

Triene-Mie Le Compte is ervaringsdeskundige. Ze wil meer bewustzijn creëren voor de onzichtbare epidemie van (niet-)fysiek partnergeweld.

Anne Groenen is doctor in de criminologische wetenschappen en familiaal bemiddelaar. Ze is werkzaam bij 2shine2 en is de verantwoordelijke van expertisecentrum Resilient people van het UCLL.

Gezondheid & Psychologie
Psychologie algemeen
uitgeverij Pelckmans Pro
06 maart 2020
09 maart 2020

Reacties op: Als liefde overleven wordt