Als vuur

Rank 2098 Gelezen 12 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 25 Favoriet 1 Recensies 5
Young adult Artikelen 1   Topics 0

In Stockholm zouden de wegen van de vijftienjarige Anna en Lou elkaar nooit gekruist hebben. Lou komt uit een rijke familie en gaat naar een eliteschool, terwijl Anna’s vader, die arbeidsongeschikt is, de eindjes aan elkaar moet zien te knopen. Maar deze zomer nemen ze dezelfde veerboot naar een eilandje voor de Zweedse kust, en daar, ver van alles, vallen de verschillen weg. Ze gaan vissen met de boot van Anna’s vader, zwemmen in zee, zitten ’s avonds bij een vuurtje en worden langzaam maar onafwendbaar verliefd.

Lou weet zeker dat haar familie hun relatie af zou keuren, en durft er niet voor uit te komen dat ze op een meisje valt. Heeft hun liefde een toekomst als de zomer voorbij is?

Als vuur is een sprankelend en meeslepend verhaal over een eerste grote liefde, dat niet alleen lezers uit de LGBTQIA+ community, maar alle YA-liefhebbers zal betoveren.

Young Adult
22 september 2020

Carmen Ploeg Hebban Recensent

Hartverwarmend, maar dun verhaal

door: Carmen Ploeg 1 like

Zon, zee, vakantieliefde en een worsteling met de eigen identiteit. Dat is het recept voor Als vuur van de Zweedse Sara Lövestam (vertaald door Femke Muller). Het is een van de drie boeken die recentelijk verscheen in de nieuwe Querido Glow-reeks van uitgeverij Querido. Een reeks speciaal gericht...

Reacties op: Als vuur