Als we dromen

De grootste mysteries rondom dromen ontrafeld

Waarom dromen we? Hebben dromen een psychologische betekenis of zijn het slechts willekeurige signalen van ons brein? En waar komen dromen eigenlijk vandaan?

In Als we dromen verkennen wetenschappers Antonio Zadra en Robert Stickgold de wondere wereld van dromen. Op basis van de meest recente wetenschappelijke doorbraken ontkrachten ze hardnekkige mythes en ontrafelen ze eeuwenoude mysteries rondom dromen. Ze nemen ons mee naar de eerste droomwetenschap in de negentiende eeuw, geven een nieuwe kijk op het werk van Freud en Jung, onderzoeken de dromen van het dierenrijk en duiken dieper in allerlei soorten dromen; van terugkerende en telepathische dromen tot nachtmerries en lucide dromen.

'Als we dromen is een alomvattend, grondig en uiterst fascinerend verhaal over wanneer, hoe en waarom we dromen. Simpel gezegd: dit boek is het belangrijkste boek over dromen.' Matthew Walker, auteur van de bestseller Slaap

'Een meesterlijk boek […] en een ware pageturner. Zadra en Stickgold hebben een aanstekelijke verwondering voor het geheel.' The Wall Street Journal

Literaire non-fictie algemeen
Spectrum