The american netherlander: the complete works

The American Netherlander

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
The American Netherlander staat helemaal in het teken van het 25-jarig verblijf van de Amerikaanse komiek Greg Shapiro in ons kleine kikkerlandje. Zijn assimilatie met de Nederlandse samenleving, taal en cultuur verloopt na al die jaren nog steeds onhandig en stroperig, wat leidt tot hilarische situaties die Greg maar al te graag aan het papier toevertrouwt.

Zijn nieuwe boek is geen wetenschappelijke gids om de Nederlandse cultuur en waarden te snappen en eigen te maken. Maar als je op zoek bent naar een volkomen subjectieve en bevooroordeelde indruk van Nederland en de Nederlanders, dan is dit iets voor jou.

Greg Shapiro is bekend als stem van ‘Trump’ in Lubachs satirische filmpje America First – The Netherlands Second, van Comedy Central en van Boom Chicago. Eerder schreef hij How to Be Orange en How to Be Dutch: the Quiz – met vragen die ‘SHOULD be on the Dutch citizenship exam’.

Recensies Shapiro’s vorige boek How to Be Orange: An Alternative Dutch Assimilation Course:

Shapiro houdt de Nederlandse samenleving een hilarische spiegel voor die alle stereotypen uitvergroot en laat zien hoe je er langs kunt kijken om een echte Nederlander te worden. – Wel.nl

Humoristische columns, grappige illustraties, hilarische foto’s en observaties. Heel mooi boek. – Bibliotheekdienst

Moeilijke onderwerpen worden aangepakt met feiten, scherpe inzichten en vaak hilarische, persoonlijke anekdotes… essentiële lectuur. – DutchNews.nl

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen