Amerika na Donald Trump

Rank 3790 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Charles Groenhuijsen schetst in "Amerika na Donald Trump' een verrassend beeld van het Amerika van morgen. Het goede nieuws: Amerikanen willen in meerderheid een land met meer gelijkheid tussen rijk en arm, beter onderwijs, een goede ziektekostenverzekering en een einde aan racisme. Het slechte nieuws: Donald Trump wil daar niks van weten. Maar blijft hij wel president? De Republikeinen hebben de afslag naar de eenentwintigste eeuw gemist. Groeiende kiezersgroepen zoals millennials en etnische minderheden stemmen overwegend links. Steeds meer Amerikanen willen een ander beleid rond duurzaamheid, het homohuwelijk en de doodstraf. Deze trends waren al zichtbaar bij de Congresverkiezingen twee jaar geleden. Het verkiezingsjaar 2020 is ongekend spannend. De coronapandemie en de demonstraties tegen racisme leggen bloot wat er mis is met het land. Kunnen de Democraten daar nu van profiteren? Dat blijft de vraag.

Atlas Contact
01 januari 2020