Antihelden

Revolutie en oorlog zijn al wat de klok slaat in de Franse Tijd (1794-1815). De dynamiek van deze periode is grenzeloos. Overal stort de oude wereld in en begint de moeizame opbouw van een nieuw soort samenleving. Hoe houden gewone mensen zich staande in een tijd waarin alle zekerheden wegvallen?
Lees hoe antihelden van allerlei slag overleven in crisistijd. In niet eerder ontdekte brieven, dagboeken en kronieken geven zij zichzelf bloot: verlangen, hartstocht, overspel, seks, werken, wonen, geloof, lijden en sterven komen samen in indringende levensverhalen. Kijk door de ogen van een havenarbeider, kanaalgraver, koetsier, koster, student, rentenier, apotheker, soldaat en officiersvrouw, en ontdek een wereld die verrassend dicht bij ons staat. De honderden authentieke, veelal nooit eerder gepubliceerde illustraties, nemen de lezer mee terug naar de Franse Tijd. Een intiemere inkijk in het dagelijks leven van tweehonderd jaar geleden kreeg de lezer nog nooit.
Over de auteur:
Joost Welten is historicus. Zijn dissertatie 'In dienst voor Napoleons Europese droom' is bekroond door de Koninklijk Nederlandse Academie van Wetenschappen.

Is Antihelden het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Antihelden