Ariadne

In een van de beroemdste Griekse mythes verraadt Ariadne haar vader, koning Minos, door Theseus te helpen de Minotaurus te verslaan. Theseus op zijn beurt verraadt Ariadne. Dit is haar verhaal. Als prinses van Kreta en dochter van koning Minos, groeit Ariadne op met het angstaanjagende geluid van het klepperende hoefgetrappel van de Minotaurus, die in het labyrint onder het gouden paleis van Knossos gevangen wordt gehouden en elk jaar mensenoffers eist.

Wanneer Theseus, prins van Athene, op Kreta aankomt als offer voor het monster, wordt Ariadne verliefd op hem. Om Theseus te helpen om de Minotaurus te doden, zal Ariadne haar familie en haar land moeten verraden. En Ariadne weet maar al te goed dat in een wereld die wordt geregeerd door de goden, het trekken van hun aandacht je duur kan komen te staan.

De betoverende debuutroman Ariadne is een indrukwekkende hervertelling van de oude Griekse mythe van Theseus en de Minotaurus.

Uitgeverij Orlando
12 mei 2021