Armoede in Nederland

Armoede en schulden in de praktijk
Oorzaken en oplossingen
Hulporganisaties & politiek
Overheid & wetenschap

In dit boek laten we alle partijen aan het woord die met armoede en schulden te maken hebben. Naar schatting worstelen twee miljoen Nederlanders met armoede. Uiteraard wordt gesproken met mensen die arm mogen worden genoemd, vanwege een laag inkomen, door scheiding, werkloosheid en schulden. Mensen die er zonder hulp niet uitkomen. Ook praten wij met vertegenwoordigers van hulporganisaties, politieke partijen, wetenschap en lokale overheid.
Dit complete werk brengt de situatie over armoede in Nederland in beeld en samen met geïnterviewden en gastschrijvers wordt gezocht naar oorzaken en oplossingen. Zodat armoede, zoals het vroeger was, nooit meer mag gebeuren en de armoede-van-nu wordt gestopt. Ook kinderarmoede komt ter sprake.

Recensies (1)

Is Armoede in Nederland het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Armoede in Nederland