Artikel 1

Artikel 1

Artikel 1 voert een nieuwe politiek voor gelijkwaardigheid, een gelijkwaardig bestaan voor ieder mens ongeacht sekse of ras, ongeacht levensovertuiging en politieke gezindheid. Iedereen is gelijkwaardig.
In dit boek licht lijsttrekker Sylvana Simons haar beweegredenen toe. Wat haar drive is om een partij als Artikel 1 te beginnen en wat deze nieuwe partij te bieden heeft.
Mede-oprichter Ian van der Kooye vertelt over het bestaansrecht van Artikel 1 en de noodzaak om tijdens de komende verkiezingen op Artikel 1 te stemmen.
Er zijn drie poëtische oproepen van Simone van Saarloos, waarvan een gericht aan Mark Rutte. Glenn Helberg schrijft over de benoemingsstress in een huidonvriendelijke omgeving: 'Het is niet wij en zij, maar jij en ik', terwijl Anne-Ruth Wertheim bepleit dat wij allen het recht hebben onze eigen identiteit samen te stellen.
Uiteraard bevat dit boek het partijprogramma van Artikel 1 zodat straks de stemmers voor de spannende Tweede Kamerverkiezingen weten wat ze van Artikel 1 kunnen verwachten.
Als toegift vertelt lijstduwer Anja Meulenbelt over het Nieuwe Feminisme, waarvan Sylvana volgens Anja een prototype is en een rolmodel vervult. Als ze staan op het Museumplein bij een demonstratie hebben alle vrouwen een poezenmuts op - Pussies against patriarchy. 'Dit is het feminisme waar ik altijd van hem gedroomd,' schrijft Anja, 'en het is er weer. Veelkleurig, veelstemmig. Sylvana en ik keken elkaar eens aan. Dit is het. Nou de politiek nog.'
Biografieen literaire auteurs
Conserve, Uitgeverij